haaninazie.reismee.nl

Singapore week 1

Precies een week geleden kwam ik aan op Shangi airport, het vliegveld van Singapore. Omdat ik erg moe was van de reis heb ik helaas niet de kans gehad veel van het vliegveld te zien (het schijnt een echte toeristische attractie te zijn), dus ik ga zeker nog een keer terug.

De eerste dagen sliep ik in een hostel maar dat beviel me toch minder dan gedacht... Veel luidruchtige mensen, weinig interactie met andere reizigers en slapeloze nachten. Toch was de slaapplek wel erg cool, ik zat in een futuristische space-pod wat zorgde voor de nodige privacy :)

Na twee nachten besloot ik om toch een hotel op te zoeken. Noem me verwend maar ik heb m'n slaap echt nodig haha. Ik zat in een erg mooi hotel in Clarke Quay, aan de Singapore river. Hier heb ik veel gewandeld en lekker gegeten. Ondertussen was ik op huizenjacht want ik had nog geen vast appartement gevonden. Dinsdag had ik een bezichtiging op River valley road en die kamer zag er erg mooi uit, dus ik heb die maar meteen genomen. Helaas kan ik er pas vanaf 25 mei in, dus ik weer op zoek naar een plek waar ik tot die tijd kan verblijven. Mijn hotel in Clarke Quay was veel te duur en dus ben ik weer verhuisd, ditmaal naar RedDoorz hotel in de wijk Novena. Hier heb ik een erg fijne kamer op een leuke locatie.

Ook heb ik deze week mijn stagebegeleider Anuj en een collega Saloni ontmoet. Erg leuk om hun in het echt te zien i.p.v. online. Zij namen me ook gelijk mee naar een goeie lunch plek in de buurt van het kantoor. Het eten was de hele week wel een uitdaging voor mij, omdat er toch erg veel vlees wordt gegeten hier. Even zoeken naar goede vegetarische restaurants dus.
Donderdag ging ik lunchen met Bruno, een vriend uit Italië en twee collega-stagiairs van hem uit Singapore. Dat was erg gezellig en zij hadden gelukkig ook goeie tips voor restaurants. Ook leuk om het te hebben over cultuurverschillen. Zo kwam ik erachter dat je bij het eten bestellen gerust de barmedewerker auntie (tante) of uncle (oom) kan noemen. Alleen wel als ze 50+ zijn, anders is het een belediging haha. Voor de zekerheid heb ik dat nog maar niet gebruikt :P

Ook heb ik koffie gedronken met Arie, de broer van mijn tante Annemarie. Het was erg fijn om even een Nederlander te spreken, dat geeft toch een vertrouwd gevoel zo ver van huis.

Vrijdagavond ging ik er op uit, ik had me namelijk opgegeven bij InterNations, een platform voor mensen die wonen/werken/studeren in het buiteland. Vrijdagavond was er al meteen een bijeenkomst en ik dacht, waarom niet! Dit was ook een hele grappige avond waar ik veel locals en expats heb leren kennen. Helaas toch allemaal net een beetje te oud om vrienden mee te worden. 35+ bedoel ik dan haha.

Het weekend heb ik lekker rustig aan gedaan. Ik voel me eindelijk een beetje gesetteld nu ik een fijne slaapplek heb en ongeveer weet waar ik lekker eten kan halen. Vandaag (zondag) had ik zin om de toerist uit te hangen en dus ben ik naar de bekende Gardens by the Bay gegaan. Dit was echt heel mooi om te zien en een goeie reminder voor mij waarvoor ik ook alweer naar Singapore was gekomen; de mooie en diverse natuur! Ondanks dat het park compleet is gemaakt door mensen :P

Morgen begin ik aan mijn stage. Ik begin lekker rustig gelukkig aangezien maandag en dinsdag nationale feestdagen zijn hier (Labour day - dag van de arbeid en Hari Raya Puasa - het suikerfeest). Ondanks dat ik hier pas een week ben, voelt het al als veel langer! De nodige struggles en mooie momenten zijn al veel langs gekomen. Ik zal proberen hier elke week een update te posten en jullie op de hoogte te houden van het leven in Singapore.

Groetjes!

Reacties

Reacties

Anita/mutti

Dank voor de update. Heel benieuwd naar je komende avonturen. Love you. You did it?

Annemijn

Leuke blog!! Ik ben ook heel erg benieuwd naar alles wat je daar gaat beleven! Succes met je stage morgen !!

Saskia

Leuk om je belevenissen te lezen, ben benieuwd naar de volgende

Oma en opa Brinkman

Wij wensen je heel veel plezier en succes
Fijn je verhalen te lezen .
Veel liefs .

Oma poeki

Fantastisch Leanne
Ga zo door. Ik ga met je mee in je beleving van alle dag bedankt

Saskia

Fijn om te lezen dat je je steeds meer thuis gaat voelen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!