haaninazie.reismee.nl

Week 6 tot en met week 10

Hallo allemaal,

Na een periode van radiostilte ben ik er weer met een nieuwe blog. Ik ben druk geweest met mijn stage natuurlijk en met allerlei leuke dingen. Bij deze dus een update van de afgelopen 5 (oeps) weken!

Met mijn stage gaat het goed. We hebben een aantal aanpassingen moeten doen op de methode omdat het in de praktijk toch lastiger bleek dan gedacht. Ik heb een lijst gemaakt met zo'n 20 gebouwen in Singapore met groene faƧades, en de meeste van hen hebben akkoord gegeven voor het onderzoek (sommige moeten nog antwoorden). Ook zijn we bezig met de aanschaf van een infrarood camera om daarmee de oppervlakte temperatuur te meten. Allemaal leuke dingen en het geeft me veel energie om te zien dat het wat meer 'echt' wordt.

Daarbij heb ik een baantje genomen bij mijn stagebedrijf van zo'n 8 uur per week. Zij ontwikkelen een toolkit voor architecten die natuur-geĆÆnspireerd willen gaan bouwen en ik help bij de theoretische achtergrond. Het past heel goed in mijn straatje en ik ben blij dat ik op deze manier wat kan bijverdienen, het leven in Singapore is immers niet goedkoop!

Daarover gesproken heb ik ook een betaalde fotoshoot weten te regelen! Een tijdje geleden heb ik Gwen ontmoet, een freelance fotografe uit Taiwan. Naast dat we heel goed met elkaar overweg kunnen heeft ze ervoor gezorgd dat ik model mag staan voor een sieradenmerk waar zij mee samenwerkt. De shoot is aankomende week en ik heb er heel veel zin in :)

Met Gwen doe ik ook veel andere dingen, twee weken geleden hebben we fietsen gehuurd en een tocht gedaan op Coney Island, bovenin Singapore. Haar man Batu uit Istanboel en mijn huisgenoot Eric waren ook mee en dit was een van de beste dagen die ik hier tot nu toe heb gehad. We hebben een mooie tocht gemaakt en veel bijzondere dieren gezien, waaronder de neushoornvogel en de Maleise oehoe. Een mooie ervaring voor deze vogelliefhebber! Sowieso geeft het fietsen in een ander land mij altijd meteen dat thuisgevoel. Echte Nederlander ;)

Daarbij heb ik ook het geluk gehad dat ik de fiets van Pia (mijn vriendin uit Nederland) kon krijgen. Zij had die gratis gekregen via de Singaporese marktplaats, Caroussel, en omdat zij en haar vriend verder gingen reizen mocht ik de fiets hebben. Super lief, al moest er wel redelijk wat aan gebeuren haha. Ik ben naar de fietsenmaker geweest hier en die heeft m helemaal opgeknapt. In het weekend ga ik nu dus geregeld op fietstocht!

Een andere highlight was vorig weekend toen er opeens nog een Haan naar Aziƫ kwam! Paps was hier op bezoek en het was super fijn om iemand van thuis weer te zien. Ik heb nog nooit zo veel ondernomen in 1 weekend haha. Zaterdag zijn we naar Sentosa geweest (het eiland van Singapore met aangelegde stranden), op de skydeck van de Marina Bay Sands (dat grote hotel die zo kenmerkend is voor Singapore), in de Gardens by de Bay en hebben we gegeten in Chinatown. Zondag moesten we daar toch wel even van bijkomen en hebben we lekker rustig aan gedaan, tot ik hem in de avond alweer kon uitzwaaien. Het was heel leuk om te kunnen laten zien waar ik nu woon en hoe het leventje eruit ziet hier.

Met mijn huisgenoten is het nog steeds heel gezellig, we hebben een huisfeestje gegeven en we eten vaak samen. Ook hebben we al aardig wat van het nachtleven gezien en veel gekke dingen meegemaakt. Ben super blij dat ik het zo getroffen heb met m'n huisgenoten!

Dit was het wel weer voor deze update :) Bedankt voor het meelezen en tot de volgende!

Veel liefs,

Haantje in Aziƫ

Reacties

Reacties

Jaco

Blijft leuk om even een ā€˜inkijkjeā€™ te hebben in jouw leven daar Leanne! Veel plezier.

Merel

Klinkt goed! Blij voor jou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!