haaninazie.reismee.nl

Week 4 en 5 in Singapore

Lieve familie en vrienden,

Leuk dat jullie weer meelezen! Voor de oplettende lezer: vorige week heb ik inderdaad niets geschreven. Het was best wel een rustige week en op een of andere manier had ik niet zo'n zin om een nieuwe blogpost te maken. Maar... ik ben er weer met nieuwe verhalen voor jullie!

Zoals ik al zei was vorige week (16-22 mei) best wel rustig en heb ik lekker aan stage gewerkt. Met mijn Singaporese vriend Hongchang ben ik nog naar een katten café geweest, zoals jullie weten mijn lievelingsdier! Dat was erg leuk al hadden de katten er niet heel veel zin meer in haha. Hongchang had geluk en een van de katjes kwam bij hem op schoot. Daarna hebben we veel te pittig gegeten (oeps) waarna ik een aantal toetjes heb moeten nemen om het een beetje te blussen (dat was de enige reden uiteraard).

Ook heb ik een Nederlandse vriendin gemaakt! Pia uit Utrecht woont tijdelijk in Singapore met haar vriend Jelle. We hebben samen geluncht en zijn in het weekend naar een live-optreden geweest van een Beatles coverband. Dat was erg heel erg leuk al kun je je voorstellen dat er erg veel Europeanen op af kwamen. Zondag zijn we ook nog naar de film geweest 'Mijn vader is een vliegtuig'. Een Nederlandse film in Singapore inderdaad, deze maand is er Europees filmfestival en dit keer een film van Nederlandse bodem. Ik vond het een goeie film maar ook best wel heftig. Daarna hebben we bij de Turk gegeten en kon ik me nog even uitsloven met een paar Turkse zinnen die ik nog weet van mijn tijd in Istanboel. Dat werd gewaardeerd want we kregen allebei een klein etuitje van de chef. Ook vroeg hij of ik nog single was, toen ben ik er maar mee opgehouden...

En dan deze week ben ik dus eindelijk naar mijn vaste kamer verhuisd! Ik was nog best zenuwachtig of het wel een goede keus was en of mijn huisgenoten wel leuk zouden zijn. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en voel ik me helemaal op mijn plek. Het scheelt al zo veel dat ik nu een koelkast en een klein inductieplaatje heb om op te koken! Ook heb ik een eigen bureau en kan ik af en toe thuiswerken. Dat ben ik door covid toch wel gaan waarderen :P
Ik woon met Eric uit Maleisie, Vajaya uit India en Soi uit Korea. Er woont hier ook nog een andere jongen maar ik weet zijn naam niet en ik heb hem eerlijk gezegd nog helemaal niet gezien. Ergens deze weken komt en in de kamer naast mij nog een extra huisgenoot dus ben ik niet meer de enige nieuweling haha.
Op mijn verhuisdag ben ik naar de Ikea geweest omdat ik beddengoed moest kopen. Ze hebben hier 3 Ikea's en ik voelde me helemaal thuis daar haha. Uiteraard ook lekkere (vega) Zweedse balletjes gegeten met een stukje Daim taart, mijn favoriet :) Uiteraard smaakte die precies hetzelfde als in Nederland.

Verder is het veldwerk enigszins begonnen en heb ik een aantal gebouwen bezocht om te kijken of ze geschikt zijn voor mijn onderzoek samen met mijn collega Saloni. Dat was ook erg gezellig en hebben we naast gebouwen ook wat wat leuke salamanders gezien!

Nog een ander leuk nieuwtje, Maikie en ik zijn voor de 2e keer oom en tante geworden van ons nichtje Skyler! Helaas heb ik haar natuurlijk nog niet kunnen zien maar we zijn super blij!!

Dat was het wel weer voor deze 2 weken, tot de volgende!

Reacties

Reacties

Inez

Echt leuk om je te volgen en gefeliciteerd met jullie nichtje

Leida Boerkamp

Wat leuk Leanne om je op deze manier te volgen. Zo te zien heb je een leuk plekje. Succes met alles en vooral heel veel plezier. Geniet ervan . Liefs van mij.

Natalie

Gefeliciteerd tante Leanne?. En fijn dat je plek hebt waar je kunt thuiswerken en beetje koken. Geniet ervan van je huisgenoten en ik app je nog wel een foto van Skye. Gisteren paar foto’s genomen.

Pleuni

Super leuk om je verhalen te lezen en te zien hoe je steeds meer je weg vindt daar! Lekker genieten van deze bijzondere ervaring :) Gr. Pleuni
P.s. Heb je al padelbanen gespot daar? ;)

Anne-Marie

Lief nichtje,
Ontzettend leuk om mee te lezen met jouw avonturen!
Geniet van deze periode!
En veel plezier komend w kend!❤️?❤️

Leida Boerkamp

Wat leuk dat er een Haan bij je op bezoek kwam. Zo te zien hebben jullie het gezellig gehad met zijn tweetjes. Jullie stralen op de foto`s. Leuk om op deze manier een stukje van je leven aan je vader te laten zien. Heel veel succes met alles en geniet ervan. Liefs Leida.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!