haaninazie.reismee.nl

Week 3 in Singapore

Hoi allemaal!

Leuk dat jullie weer meelezen met een nieuwe week. Deze week was er eentje met veel leuke dingen maar toch af en toe ook wel wat heimwee.

Mijn stage is nu echt begonnen en deze week heb ik 3 dagen op kantoor gewerkt en 1 dag thuis. Omdat ik momenteel bezig ben met de opzet van het onderzoek doe ik nu veel laptopwerk. Hiervoor hoef ik gelukkig niet elke dag op kantoor te zijn en kan ik een leuk cafeetje opzoeken om te werken. Ook handig om te combineren met wasjes draaien!

Woensdagavond hebben mijn collega Ruiee en ik geholpen met veldonderzoek van een andere studie, opgezet door mijn begeleider Anuj. We hebben vleermuisvallen gezet in een groen gebied naast de Pandan rivier. Dit gebied lag vlak naast een lokale fruit- en groenteplantage waarvan de eigenaars ons vriendelijk hebben ontvangen en rondgeleid. Ik heb allerlei soorten fruit gegeten waarvan ik de naam niet meer weet haha, maar het was een hele toffe ervaring! Zie de foto's voor een kleine impressie :)

Donderdag moest ik naar het MOM (Ministry of Manpower) om een foto te laten maken voor mijn visum. Ik stond snel weer buiten maar heb nog snel wat mooie foto's gemaakt van het uitzicht vanaf het gebouw. Over een paar dagen kan ik dan eindelijk mijn visum ophalen!

Via een app heb ik Iona ontmoet, een meisje uit Schotland die hier samen woont met haar Singaporese vriend. We konden het meteen heel goed met elkaar vinden en ze had me uitgenodigd om vrijdag mee te gaan pizza eten in Haji lane. Dit straatje is een echte toeristentrekker en terecht! Er zitten heel veel leuke eettentjes, barretjes en souvenirs winkels. Jess, een vriendin van Iona, was ook mee en het was erg leuk om weer eens met een meidenclubje op stap te zijn. We wilden daarna nog gaan stappen maar dat was geen succes.. Tip voor de volgende keer: van tevoren een tafel boeken in de club zodat je niet onnodig 15 euro betaald voor een corona test en een uur in de rij staat te wachten om vervolgens te horen dat de club vol is haha.

Dit weekend was ik zelf lekker op stap en heb ik het McRitchie reservoir bezocht. Dit is een super mooi natuurpark met waterreservoir en ik heb hier m'n ogen uitgekeken. Voor de vogelliefhebbers: ik heb voor het eerste een ijsvogel gezien en ik heb m ook nog gefilmd! Toen ik iets verder liep kwam er een clubje apen mijn kant op en dat vond ik toch wel een beetje spannend.. Ze waren wel heel leuk om te zien maar ik heb toch maar gepaste afstand gehouden haha. Op de terugweg zag ik ook nog een grote hagedis maar daar heb ik helaas geen foto's van. Ik heb nog lang niet alles gezien dus ik ga zeker nog een keer terug.

Vandaag is het wederom een Nationale feestdag in Singapore: Vesak Day, de verjaardag van Buddha. Anuj raadde mij aan om een tempel te bezoeken dus ik ben op pad geweest naar de Sri Lankaramaya tempel bij mij in de buurt. Ik vond het heel indrukwekkend om de rituelen en offers te zien van de buddhisten. Gelukkig mocht ik foto's maken dus uiteraard deel ik die ook met jullie. O ja, en een Indiase acteur wilde nog met mij op de foto!

Zoals ik al schreef heb ik toch af en toe ook wel een beetje heimwee, maar ik begin er steeds meer aan te wennen om alleen uit eten te gaan en dingen te ondernemen. Gelukkig heb ik dus al wat vriendinnen gemaakt en ontmoet ik volgende week ook weer met wat mensen. Toch kijk ik er stiekem wel een beetje naar uit dat mensen van thuis mij komen opzoeken en dat ik over een tijdje naar mijn appartement verhuis waar ik huisgenootjes heb :)

Tot volgende week!

Groetjes van deze Haan in Azië

Reacties

Reacties

Charlotte

Leuk om te lezen! Die acteur haha, wie was dat?

Jaco

Wat leuk om weer wat van je te lezen en super om te horen dat jij je goed vermaakt daar. Heel veel plezier nog !!!

Natasja

Wat een veelzijdig week heb je achter de rug. Leuk om alles te lezen en ook leuk dat je al zo veel contacten hebt met anderen.

Anita/mutti

Het echte werk is begonnen ?

Anne-Marie

Wat leuk om te lezen. Wat een ervaringen doe je op! Groeten aan m n kleine broertje daar (haha).
Mooie tijd daar, geniet ervan!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!