haaninazie.reismee.nl

Week 13 - jawel, week 20!

Hoi allemaal!

Ik ben weer terug van weggeweest! De tijd vliegt voorbij en daarmee dus hoog tijd voor een update!

De vakantie in Italië was echt super. Het was heel fijn om zo veel mensen te zien, Maikie en de schoonfam, Harm en Essie en natuurlijk muttie. Ook het Westerse eten had ik meer gemist dan ik dacht We zijn in Toscane geweest en daarna bij het Lago Maggiore en een dagje in Milaan. Na 2,5 week ging ik goed uitgerust weer naar Singapore!

Veel tijd om bij te komen was er echter niet. Omdat ik ondertussen op de helft was van mijn 6-maanden stage moest ik snel beginnen met het veldwerk. Alle voorbereidingen duurder toch langer dan verwacht waardoor ik er nog een maandje aan vast heb geplakt om al mijn werk hier goed af te kunnen maken. Mijn vertrekdatum is ondertussen bevestigd, 26 November vlieg ik weer naar Nederland!

Het veldwerk gaat heel goed en bevalt me meer dan verwacht. Elke dag sta ik vroeg op om de gebouwen te bezoeken en daar metingen te doen. Allereerst doen we een biodiversiteitsmeting, dit houdt in dat we de planten zo'n 20-30 minuten lang inspecteren op insecten en vogels. Soms een echt puzzelwerk en vooral het identificeren van de juiste soort kan een uitdaging zijn. Vaak ga ik samen met collega Saloni, Anuj of de nieuwe stagiair Atticus uit Amerika. Daarna gebruiken we de infraroodcamera om oppervlakte temperatuur te meten. Ik heb zo'n 8 'studie' gebouwen en 8 controle gebouwen die ik allemaal 6x moet bezoeken. Daarnaast hebben we een aantal kliffen die we gebruiken als natuurlijke controle. Genoeg metingen te doen dus!

In mijn vrije tijd ben ik vooral aan het uitrusten of aan het stappen De tijd van plekken bezoeken is wel een beetje geweest, maar in November neem ik nog een weekje vrij, Maik en Saskia komen namelijk naar Singapore! Het plan is om een week in Singapore te blijven en daarna een week naar Bali te gaan. Ik heb er onwijs veel zin in!

Ondertussen ben ik nog wel een weekend weg geweest naar Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Ondanks dat het een noodzakelijke trip was (ik moest mijn Singapore visum vernieuwen) ben ik er ook op uit geweest en was het heel leuk om een ander land in Azië te bezoeken. Een stuk goedkoper was het in ieder geval!

Tot de volgende!

Groetjes Haantje in Azië

Reacties

Reacties

Lydia

Waar is de like button haha? Fijn dat je zo lekker bezig bent Leo! Enjoyy! ❤️

Merel

Naar BALI! Leuk!!!

Mutti

Gaat snel ineens zeg. Heel veel succes met afronden stage en veel plezier met Maik en Saskia. Love you kanjer?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!