haaninazie.reismee.nl

Week 2 in Singapore!

Hallo allemaal!

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties op m'n vorige verhaal en de foto's. Zo voelt het toch wat dichter bij huis :)

Deze week was erg leuk en voelde heel anders dan de eerste week. Waar ik toen meer gefocust was op een goeie slaapplek vinden, eettentjes zoeken en het OV uitvogelen kon ik deze week wat meer genieten van alles wat Singapore te bieden heeft.

Zoals al eerder omschreven waren maandag en dinsdag hier officiële feestdagen dus mijn stage begon op een laag pitje. Niemand was op kantoor, dus maandag heb ik een aantal uurtjes gewerkt in een café in de buurt. Ik was alleen mijn adaptor vergeten in het hotel voor m'n laptopoplader... Wat echt super balen was. Gelukkig was de bediende daar heel aardig en inventief en hebben we met behulp van een schaar mijn Europese stekker in het type G stopcontact gekregen. Ik vond het een erg coole lifehack maar voor de veiligheid heb ik toch maar even een extra adaptor gekocht later deze week haha.

Dinsdag was ik door mijn Italiaanse vriend Bruno uitgenodigd om mee te gaan wandelen in Hortpark met een clubje medestudenten. We zouden eigenlijk al om 08.00 s' ochtends gaan, maar omdat het zo regende hebben we het uitgesteld tot 10.00. De regen en onweersbuien hier zijn heel plots en heftig dus we waren erg blij met die beslissing. We hebben heel mooi gewandeld en daarna geluncht in een Hawker centre (een groot overdekte plaza met allemaal eettentjes). Hier heb ik Vietnamese drip-koffie gedronken wat echt een succes was! Eindelijk koffie met een echte smaak, Singaporezen hebben namelijk de gewoonte erg veel melk en suiker in hun drankjes te doen haha.

Woensdag was dan echt mijn eerste stagedag en ging ik in de ochtend naar de NTU (Nanyang Technological University) voor een afspraak met een professor daar, Perrine Hamel. Samen met Perrine en mijn begeleider bij BioSEA, Anuj Jain, zijn we het onderzoek aan het opzetten. Wat theoretische info voor de geïnteresseerden: we gaan het effect van groene gevels (en wellicht ook groene daken) op de buitentemperatuur meten, waarbij we vooral gaan kijken of de temperatuur verschilt per verdieping, per hoeveelheid zonnestraling en per type vegetatie. Op deze manier kunnen we het effect van groene gevels meer meetbaar maken en hopelijk een formule ontwikkelen om implementatie makkelijker en aantrekkelijker te maken voor bv. projectontwikkelaars/architecten/gemeentes/aannemers.

Tot zo ver de theorie haha. Mocht je geïnteresseerd zijn of vragen/suggesties hebben dan kun je me altijd appen! Ik ben in ieder geval super blij met de stage en heb deze week veel literatuur gelezen om te kijken wat de huidige status is van dit type onderzoek. Hiervoor zat ik donderdag en vrijdag op kantoor samen met een collegaatje. Nog een leuke sidenote: de airconditioning in de gebouwen is soms zo koud dat het nodig is om een trui aan te doen. Mijn collega uit India gaat zelf soms buiten zitten omdat ze het te koud vind. Ik als echte Nederlander vind het eigenlijk wel lekker hahah.

Dit weekend heb ik lekker rustig aan gedaan en ben ik nog wezen wandelen met Astrid uit België in de botanische tuinen. Ook echt super mooi en echt een aanrader mocht je een keer Singapore bezoeken! Zij had ook super veel tips voor mij wat betreft eten, shoppen en activiteiten dus ik heb mijn to-do lijstje al weer aardig aangevuld.

Lang verhaal deze week maar gelukkig vol met goeie dingen :) Zoals ik al schreef eerder voel ik me al wat meer op m'n plek en weet ik zeker dat ik me de komende 24 weken wel ga vermaken. Leuk dat jullie weer meegelezen hebben en tot volgende week!

Groetjes uit Singapore!

Reacties

Reacties

Annemijn

Leuk verslag weer !! Fijn dat je je wat meer op je plek voelt!! En handig trouwens dat je wat schrijft over wat je daar precies gaat doen want dat was mij niet helemaal duidelijk haha. Veel plezier verder !!

Desiree

Een heel leuk verslag. Ik heb het gevoel alsof ik bijna je avonturen mee beleef. Leuk te weten welk onderzoek je in Singapore gaat doen. Lijkt me heel interessant.

Jaco

Leuk om te lezen Leanne. Volgens mij ga jij je wel vermaken, zowel zakelijk als privé is er genoeg te ontdekken. Veel plezier en lees je berichten graag weer.

Natalie

Haha in je vorige verhaal vond je mensen van 35 te oud om mee om te gaan. Voel me ineens bejaard ?. Wil straks zeker de resultaten van je onderzoek lezen/horen. Kunnen we hier in NL ook wel wat mee. Fijn dat je de stad aan het verkennen bent en je meer op je gemak voelt. Best beetje jaloers op je avontuur. Geniet ervan x

Lydia

Superrr tof Leo! Lekkerr bezig en ik ben benieuwd naar ‘t volgende avontuur!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!